Imbric

Scroll

Soulman developed strategy, naming, brandlines, identity and Look and Feel for the first integrated urban mobility platform in more than 30 cities. Belonging to EYSA group and Portobello Capital, Imbric will integrate public transportatio, car pooling, car sharing, taxi, scooters, parking… in a single App! 

The name Imbric, invariable in several languages comes from the word “imbricate”, (overlapping, as tiles or feathers) , for one purpose. The identity reflects this overlapping and the look and feel and iconography reflect the purpose of the brand. In addition Soulman found a name free for registration and with domain .com available.

Soulman ha desarrollado el nombre, brandlines, identidad, iconografía y Look and Feel, para la primera plataforma de movilidad urbana integrada presente en más de 30 ciudades. Perteneciente al grupo EYSA y Portobello capital Imbric va a integrar transporte público, carpooling, carsharing, taxi, patinetes parking, etc. desde una única aplicación.

El nombre procede de la palabra “imbricar”, es decir superponer diferentes elementos para lograr un único propósito. La identidad refleja esta superposición y el diseño iconografía reflejan el propósito de la marca. El nombre además estaba libre para registrar como marca en diversas categorías y con el dominio .com libre.